Camso s-a consacrat ca unul dintre cei mai puternici producatori aftermarket, dar si de componente pentru constructorii OEM, in industria powersports si gratie solutiilor inovatoare si performante oferite iubitorilor de aventuri extreme, a contribuit din plin la aparitia snow-bike-ului Arctic Cat SVX 450.
La inceputul acestui an au anuntat o premiera pentru companie, anume intrarea in segmentul kit-urilor de conversie a motocicletelor dirt bike in vehicule de zapada, realizand primul kit de acest gen, dupa modelul concurentilor Timbersled, preluati deja de catre Polaris. In urma cu cateva zile, insa, s-a putut vedea si la treaba acest kit, denumit Camso UTV 4S1, care va fi lansat oficial in cadrul Hay Days (deschiderea oficiala a sezonului de snowmobiling in America de Nord) si disponibil din 1 noiembrie pe piata.

In alta ordine de idei si pe subiectul central al stirii, insa, Camso (initial fondata Camoplast Solideal) anunta lansarea unui sistem inovator track (pe senile) destinat vehiculelor Side-by-Side/UTV, ca sa infrunte atat zapada, cat si dunele de nisip, mlastinile sau terenurile extrem de accidentate. Camso declara ca sistemul UTV 4S1 atinge noi culmi de performanta, valorificand la maxim durabilitatea si robustetea unui astfel de sistem.

“Camso UTV 4S1 a fost proiectat special pentru cele mai dificile conditii pentru a impinge experienta de pilotare side-by-side dincolo de limitele de pana in prezent”, a afirmat Bruce Dashnaw, directorul de vanzari si marketing al diviziei Powersports din cadrul Camso.

Amortizoarele de cauciuc folosite pentru a imbraca rolele de mijloc vor fi foarte apreciate de catre utilizatori si pasageri in maniera in care confortul, stabilitatea si reducerea vibratiilor sunt radical marite. Geometria imbunatatita a cadrului de otel solid adauga durabilitate, in special pe teren neacoperit cu zapada, asigurand in acelasi timp o interschimbabilitate mai rapida ca oricand de la senila la roti si invers.

“Echipa noastra a proiectat Camso UTV 4S1 urmarind usurinta de utilizare si fiabilitatea, fara a sacrifica performanta si versatilitatea, pe orice teren, fie ca e greu, moale, umed, inghetat, intr-un cuvant dificil. Nici un alt track system de pana acum nu poate contribui la fel de mult la o experienta de riding perfect ca acest produs al nostru”, a tinut sa mai precizeze Danshaw.

In cateva cuvinte, inovatorul sistem de senile Camso UTV 4S1 se prezinta cu urmatoarele caracteristici unice: noua facilitate de suspensie a rolelor din mijloc reduce vibratiile si creste confortul la rulare, cadrul din otel solid, dar usor, adauga durabilitate, indiferent de natura terenului strabatut si ofera o mai buna distributie a greutatii, un intinzator mult mai puternic si mai ajustabil, care previne o nealiniere critica a componentelor, o comutare foarte rapida si usoara a sistemului la roti si invers, fara a fi necesare prea multe unelte si un cadru special amenajat.

Noul sistem de senile pentru vehiculele side-by-side Camso UTV 4S1 lansat e deja disponibil pe piata, fiind aplicabil celor mai multe side-by-side-uri ale producatorilor majori din industrie.

Pentru iubitorii de enduro in general si pentru fanii Suzuki in special, constructorul japonez face o mare surpriza in lineup-ul 2017, prin readucerea modelului Suzuki RMX450Z, dupa o pauza de cativa ani lungi. Pe scurt, fata de versiunea din 2010, ultimul an in care a mai fost fabricat, exista o serie de imbunatatiri precum starter electric, instrumente de bord noi, o roata spate de 18 inci si o micsorare a greutatii pentru o mai buna adaptare a trail riding-ului.
Modelul e altfel aproape identic cu motocrosser-ul RM-Z450, in privinta cadrului, suspensiilor si caroseriei. “2017 RMX450Z ofera o manevrabilitate marca Suzuki de exceptie, dar si putere si fiabilitate pentru pilotii off-road. Suzuki a stabilit niste limite ale performantei foarte avansate in privinta familiei RM-Z de competitie si de aceea suntem foarte incantati sa (re)introducem in lineup o motocicleta foarte concentrata off-road, derivand din aceasta familie. Aceasta expansiune a lineup-ului Suzuki ofera acum posibilitatea pilotilor care au crescut cu modele mici sa se bucure de un model adaptat cerintelor din prezent”, a declarat Kerry Graeber, vicepresedintele vanzari si marketing al Suzuki Motor of America.

Si in privinta motorului, acest nou-vechi model ne trimite la RM-Z450, de unde imprumuta motorul monocilindric cu injectie 449cc, in patru timpi, insa cu un tract de admisie modificat si profile cu came revizuite, crescand puterea in rotatii joase si medii. Transmisia constanta asigurata de o cutie de viteze in cinci trepte ofera rapoarte de compresie mai largi decat in cazul motocicletei motocross, facandu-l ideal pentru un pilotaj enduro de calitate. Suzuki a adaugat, de asemenea, o placa de protectie inferioara, dar si un rezervor cu racire, pentru a imbunatati fiabilitatea in traseu.

Cu toate ca RMX450Z are un kickstarter, Suzuki adauga suplimentar si un starter electric, se pare ca o moda tot mai raspandita in segmentul off-road de competitie. Bateria demarorului e centrata ca pozitionare, pentru a evita o plasare suparatoare a greutatii. Si de asemenea, Suzuki vine cu un magneto-generator mult mai mare, pentru a avea suficiente resurse in incarcarea bateriei si functionarea sistemului de iluminare, cu faruri cu LED-uri pe spate si de 35W in fata.

Peste ghidonul Renthal Fatbar se situeaza un panou de bord dual LCD cu instrumente. In modul Sport, display-ul arata temporizatorul, tripmeter-ul, viteza medie si corectia diametrului pneului. Odata cu trecerea in modul standard, se schimba si afisajul, oferind o imagine a vitezei, ceasului, voltajul. Pe panoul de bord exista un indicator luminos pentru a arata cand combustibilul din rezervorul de 6,2 litri e pe terminate.


"donatorul" motocross 2016 Suzuki RM-Z450

Cadrul dublu spalier din aliaj de aluminiu apare a fi identic cu cel de pe RM-Z450. Suzuki a utilizat profile turnate si reliefate pentru a reduce greutatea, mentinand in schimb rigiditatea si o durabilitatea ridicate. Showa asigura furca si rezervoarele piggyback ale suspensiei spate, ambele fiind integral ajustabile.

Din nou RM-Z imprumuta si aceeasi roata Excel negru-eloxat pe fata, de 21 de inci, insa pe spate Suzuki a inlocuit roata cu una de 18 inci. Ambele roti utilizeaza rotoare de frana in wave-style, inspirate din modelele de competitie. Din punct de vedere cromatic, 2017 Suzuki RMX450Z va fi disponibil in schema de culoare Champion Yellow cu grafica Solid Black. Modelul de 123.5 kg va fi gasit in showroom-uri incepand din aceasta luna, avand un pret de baza de 8.999 dolari (la care se adauga diferite taxe si comisioane).

Se pare ca in acest an cuvantul de ordine in lineup-urile majoritatii producatorilor din industria powersport ar fi “accesibilitatea”, in termeni de preturi evident, iar John Deere nu face o exceptie, anuntand lansarea a doua modele Side-by-Side in linia crossover utility, de clasa medie si costuri rezonabile.
Astfel, John Deere prezinta doua modele Gator, XUV560 si XUV560 S4, destinate utilizatorilor care cauta un pret accesibil, confort, sprijin si versatilitate din partea unor Side-by-Side-uri 4x4 la fel de bune in activitatile din jurul proprietatii, cat si in escapade de agrement. Crossover utility inseamna ceea ce se numeste in privinta altor producatori acea categorie hibrida intre utilitar si recreational, asta presupunand ca specificatiile si performantele recomanda vehiculul pentru ambele abordari. Si mai trebuie mentionat ca producatorul american John Deere are in gama sa o multime de vehicule utility 100%, foarte apreciate.

Modelele 2016 JD Gator XUV560 si XUV560 S4 sunt proiectate cu o cabina foarte ergonomica, un motor V-Twin silentios, cu sistem de suspensii independente pe fiecare roata, cu 4WD si mai ales, un aspect ce va incanta viitorii proprietari, peste 75 de accesorii disponibile pentru personalizarea dupa gustul fiecaruia si in acelasi timp, pentru cresterea eficientei modelului, in special in muncile de la usoare, la dure, din jurul proprietatii, fermei sau micilor ateliere.

“Aceasta actualizare a familiei noastre Gator va oferi mai multe optiuni pentru clientii nostri care vor avea mai multe variante de ales. XUV560 a fost conceput de la inceput pentru a oferi ce se asteapta lumea de la John Deere, insa acum la un pret atractiv”, a declarat Mark Davey, director marketing al brandului Gator, de vehicule utilitare.

Cele doua modele sunt proiectate pentru o utilizare zilnica, intensa, astfel ca s-a pus accent mult pe confort, intr-o maniera inspirata inclusiv din industria auto, accesul in si din cabina UTV-urilor XUV560 si XUV560 S4 e foarte usor. De asemenea, siguranta reprezinta un alt aspect asupra caruia producatorul s-a oprit cu atentie: modelul scaunelor, centurile de siguranta in trei puncte, manerele laterale, toate acestea fiind realizate pentru ca soferul si pasagerii sa poata sa se bucure de experienta unei rulari in conditii excelente, de confort si securitate.

Ambele modele ofera spatii de depozitare utile si generoase, astfel ca au un spatiu sub capota, alaturi de o bena mare dintr-o bucata, realizata dintr-un material care impiedica rugina, e anti-zgarieturi si reduce vibratiile si zgomotul. Altfel spus, bena a fost proiectata si realizata cu caracteristici de performanta intalnite la camioane si camionete, iar ce-i mai important, poate fi accesata foarte simplu, chiar cu o mana, inclusiv se pot rabata laturile in vederea transportarii unor obiecte lungi si voluminoase.

Ca dotari standard, cele doua modele Gator au un motor racit cu aer V-twin de 570cc, cu livrare de putere (16 cp) neteda si linistita, cu accelerare si raspuns rapide, inclusiv pe vreme rece, capabile sa atinga o viteza maxima de 45-50 km/h. Gator XUV560 se prezinta ca atare, cu doua locuri sau in versiunea S4, cu patru locuri, avand de asemenea standard suspensii independente pe cele patru roti, oferind o manevrabilitate si usurinta deosebite in rularea pe teren dificil.

In schimb, optional modelele pot primi un add-on al benei, extensii de perete, un suport pentru roata de rezerva, plus un sistem pe sine in bena. Iar langa acestea pot fi amintite din nou cele peste 75 de optiuni de customizare, de la sistemul de iluminare, la upgrade-uri ale vehiculului, cu bare de protectie, rack-uri si altele.