Pentru iubitorii de enduro in general si pentru fanii Suzuki in special, constructorul japonez face o mare surpriza in lineup-ul 2017, prin readucerea modelului Suzuki RMX450Z, dupa o pauza de cativa ani lungi. Pe scurt, fata de versiunea din 2010, ultimul an in care a mai fost fabricat, exista o serie de imbunatatiri precum starter electric, instrumente de bord noi, o roata spate de 18 inci si o micsorare a greutatii pentru o mai buna adaptare a trail riding-ului.
Modelul e altfel aproape identic cu motocrosser-ul RM-Z450, in privinta cadrului, suspensiilor si caroseriei. “2017 RMX450Z ofera o manevrabilitate marca Suzuki de exceptie, dar si putere si fiabilitate pentru pilotii off-road. Suzuki a stabilit niste limite ale performantei foarte avansate in privinta familiei RM-Z de competitie si de aceea suntem foarte incantati sa (re)introducem in lineup o motocicleta foarte concentrata off-road, derivand din aceasta familie. Aceasta expansiune a lineup-ului Suzuki ofera acum posibilitatea pilotilor care au crescut cu modele mici sa se bucure de un model adaptat cerintelor din prezent”, a declarat Kerry Graeber, vicepresedintele vanzari si marketing al Suzuki Motor of America.

Si in privinta motorului, acest nou-vechi model ne trimite la RM-Z450, de unde imprumuta motorul monocilindric cu injectie 449cc, in patru timpi, insa cu un tract de admisie modificat si profile cu came revizuite, crescand puterea in rotatii joase si medii. Transmisia constanta asigurata de o cutie de viteze in cinci trepte ofera rapoarte de compresie mai largi decat in cazul motocicletei motocross, facandu-l ideal pentru un pilotaj enduro de calitate. Suzuki a adaugat, de asemenea, o placa de protectie inferioara, dar si un rezervor cu racire, pentru a imbunatati fiabilitatea in traseu.

Cu toate ca RMX450Z are un kickstarter, Suzuki adauga suplimentar si un starter electric, se pare ca o moda tot mai raspandita in segmentul off-road de competitie. Bateria demarorului e centrata ca pozitionare, pentru a evita o plasare suparatoare a greutatii. Si de asemenea, Suzuki vine cu un magneto-generator mult mai mare, pentru a avea suficiente resurse in incarcarea bateriei si functionarea sistemului de iluminare, cu faruri cu LED-uri pe spate si de 35W in fata.

Peste ghidonul Renthal Fatbar se situeaza un panou de bord dual LCD cu instrumente. In modul Sport, display-ul arata temporizatorul, tripmeter-ul, viteza medie si corectia diametrului pneului. Odata cu trecerea in modul standard, se schimba si afisajul, oferind o imagine a vitezei, ceasului, voltajul. Pe panoul de bord exista un indicator luminos pentru a arata cand combustibilul din rezervorul de 6,2 litri e pe terminate.


"donatorul" motocross 2016 Suzuki RM-Z450

Cadrul dublu spalier din aliaj de aluminiu apare a fi identic cu cel de pe RM-Z450. Suzuki a utilizat profile turnate si reliefate pentru a reduce greutatea, mentinand in schimb rigiditatea si o durabilitatea ridicate. Showa asigura furca si rezervoarele piggyback ale suspensiei spate, ambele fiind integral ajustabile.

Din nou RM-Z imprumuta si aceeasi roata Excel negru-eloxat pe fata, de 21 de inci, insa pe spate Suzuki a inlocuit roata cu una de 18 inci. Ambele roti utilizeaza rotoare de frana in wave-style, inspirate din modelele de competitie. Din punct de vedere cromatic, 2017 Suzuki RMX450Z va fi disponibil in schema de culoare Champion Yellow cu grafica Solid Black. Modelul de 123.5 kg va fi gasit in showroom-uri incepand din aceasta luna, avand un pret de baza de 8.999 dolari (la care se adauga diferite taxe si comisioane).